Hipnoterapie

Hipnoterapia sau hipnoza clinica se pot utiliza cu succes in psihoterapia copilului si adolescentului. Hipnoterapia se bazeaza pe imagerie, respectiv accesarea “directa” a continutului inconstient si pe faptul ac schimbarea comportamentala, a gandurilor si sentimentelor in sens pozitiv este mai facila, ca urmare a faptului ca, creierul uman nu face diferenta intre imaginile imaginate si cele reale. Hipnoterapia la copil imbraca de multe ori forma povestilor. Realizarea basmelor terapeutice poate schimba punctul de vedere al copilului  asupra realitatii externe, contribuind astfel la schimbarea comportamentala.

Logopedie

Logopedia este stiinta care se ocupa cu educarea vorbirii, ea vizand stimularea vorbirii corecte, dar si corectarea tulburarilor de limbaj pe care le pot avea diferite persoane. Mergem la logoped cand sesizam urmatoarele, chiar daca nu avem cunostinte de specialitate: pronuntarea incorecta sau omiterea unuia sau mai multor cuvinte; vorbire nazala; articularea defectuoasa a cuvintelor;  blocaje la rostirea unor cuvinte; vorbire rapida ; vorbire lenta; pierderea vocii; vocabular redus (4-5 cuvinte); dificultati de scris si citit; intarzieri in dezvoltarea vorbirii. Varsta recomandata pentru inceperea terapiei este de 4-5 ani, cand limbajul ar trebui structurat si consolidat. Mai mult decat corectarea limbajului, logopedia inseamna in prima etapa dobandirea comunicarii functionale. Copilul poate folosi la inceput gesturi si imagini pentru a se exprima.

Psihoterapie de
familie si cuplu

Daca simti ca in relatia ta au aparut probleme, gandeste-te la psihoterapia de cuplu ca la un ajutor pentru a-ti “vindeca” relatia sau pentru a descoperi ceea ce iti doresti cu adevarat de la ea. Psihoterapia de cuplu iti poate oferi perspective noi, dobandirea unor abilitati, discutarea conflictelor intre parteneri intr-un spatiu neutru. Problemele abordate intr-o psihoterapie de cuplu pot fi legate de intimitate, putere, control, luarea deciziilor, etc si in spatiul terapeutic se vor diferentia de cele mai multe ori “luptele individuale” ale fiecaruia de cele care isi au originile in relatie.

Psihoterapie de grup

Psihoterapia de grup, ca si psihoterapia individuala, este o forma de ajutor pentru persoanele care se confrunta cu diverse dificultati emotionale sau in relatiile interpersonale. Spre deosebire de psihoterapia individuala, unde se intalnesc un pacient si un terapeut, psihoterapia de grup se desfasoara intre un grup de persoane (6 – 8) si unul terapeut. Membrii grupului de terapie impartasesc cu ceilalti dificultati personale, ganduri, trairi, situatii din viata lor si primesc un feedback de la persoane cu dificultati similare cat si de la terapeut. In grup se invata si se practica moduri noi de relationare, se dobandesc noi perspective asupra problemelor, ceea ce ajuta la obtinerea schimbarii dorite.

Psihoterapie pentru
copii si adolescenti

Psihologia copilului este un domeniu vast. Totusi cunoasterea reperelor importante si sensului unor modalitati de comportare ii poate ajuta pe parinti sa inteleaga anumite aspecte ale dezvoltarii personalitati, sa nu neglijeze anumite probleme care par minore, sa nu intre in panica in fata unor simptome care fac parte din procesul normal de maturizare. Psihologia, in general. permite copilului stabilirea unei relatii de incredere, astfel incat sa poata face un schimb de idei cu psihologul, care nu sanctioneaza ceea ce este rau.Pentru cei mai mici, care inca nu vorbesc bine, exprimarea sentimentelor se face prin intermediul desenului, al plastilinei, a marionetelor sau a jocului cu cuburi. Pentru cei mai mari, exprimare se face prin limbaj oral.

Psihologie sportiva

Psihologia Sportiva este analizarea factorilor psihologici si mentali care isi pun amprenta dar si sunt marcati de, participarea in sport, antrenament si activitatea fizica; evident ca la aceasta adaugam si aplicarea rezultatelor studiului in practica. Psihologia Sportiva vine in sprijinul sportivilor care vor sa isi imbunatateasca performanta, al celor accidentati care vor sa-si recapete motivatia si a persoanelor care vor sa depaseasca presiunea sau anxietatea competitionala.

Psihoterapie si
consiliere online

Serviciile de psihoterapie și consiliere psihologica  se desfasoara si online, in timp real, prin intermediul Skype. Acest tip de serviciu devine tot mai solicitat in randul oamenilor ocupati, sau care nu se afla in acelasi oras cu psihoterapeutul pe care l-au ales pentru terapie. De asemenea, persoanele plecate in strainatate, se simt mult mai confortabil sa discute in limba materna despre problemele personale si solicita tot mai des acest tip de serviciu. La acest tip de serviciu psihologic apeleaza si persoanele care nu sunt in masura sa plece de acasa pentru un motiv sau altul, clientii care s-au mutat in alta localitate sau in alta tara, pentru o anumita perioada de timp si care vor sa continue terapia.

Psihologia muncii
si organizationala

Legislatia actuala in domeniul medicinii muncii ( H.G. nr. 355/2007 privind supravegherea sanatatii lucratorilor, precum si Legea Sanatatii si Securitatii in munca nr. 319/2006) prevede ca angajatorul este obligat sa angajeze numai persoane care in urma controlului medical si a verificarii aptitudinilor psiho-profesionale corespund meseriei sau profesiei pe care urmeaza s-o exercite. Examinarea psihologica presupune colectarea informatiilor despre client in scopul identificarii gradului de adecvare intr-un loc de munca. Testele vizeaza trasaturile de personalitate, atentia, memoria, tendinte patologice.

Psihologia transporturilor

Evaluarile psihologice difera in functie de cerintele specifice ale examenului. Examinarea psihologica pentru obtinerea avizului necesar inscrierii la scoala de soferi presupune aplicarea testelor pe calculator, corelate cu cele creion-hartie, pentru a obtine informatii concrete, in scurt timp, referitoare la aptitudinile clientului. Aspectele urmarite la aceasta evaluare psihologica sunt in general capacitatea cognitiva, motrica si integrativa.

Psihologia aplicata
in domeniul
securitatii nationale

Aceste servicii se adreseaza persoanelor care doresc sa obtina permisul port-arma conform legii 295/28.06.2004, privind regimul armelor si munitiilor:

  • Angajare agent paza (cu sau fara armament si munitie ) conform legii 333/08.07.2003\
  • Urmarea cursului de calificare pentru obtinerea atestatului: agent paza
  • Control periodic agent paza
  • Persoane din sectorul privat care prin natura atributiilor poarta armament si munitie

Examinarea psihologica cuprinde:

  • un scurt interviu pentru obtinerea mai multor informatii despre client
  • observatia privind comportamentul clientului pe tot parcursul testarii
  • teste creion-hartie
  • teste pe calculator

Recuperare psihologica
dupa un accident vascular

Acest AVC afecteaza complet felul de a fi, psihicul si comportamentul. Creierul este afectat si nu mai recunoaste functiile pe care trebuie sa le faca, terapia aplicata urmareste stimularea aparitiei reactiei- raspuns la niste senzatii, care apoi vor fi asociate miscarilor sau gesturilor aferente.

De ce este nevoie si de recuperare psihologica?

Persoana care a suferit un AVC devine ostila fata de cei apropiati, devine necooperant, refractar, pesimist in privinta refacerii lui,  asteapta rezultate miraculoase si spectaculoase imediate, se izoleaza, devine nerabdator. Aceste specte trebuie intelese si acceptate, dar NU INCURAJATE.

Rolul psihologului este acela de a-l invata pe pacient: noi metode de comunicare verbala sau nonverbala; citire; scriere; deglutitie (inghitire); invata sa desfasoare noi activitati cotidiene si sociale efectuate inainte de AVC; supravietuire

Atelier de creativitate
prin povesti

Atelier de inventat şi reinventat poveşti şi personaje de poveste. Atelierul  se adreseaza copiilor cu varste cuprinse intre 4 și 12 ani, în cadrul căruia ei își stimulează propria creativitate prin cuvinte, culori sau joc de rol. Poveştile au fost dintotdeauna o modalitate utilă şi plăcută de a petrece timpul alături de copii şi de a le transmite un mesaj, de a-i învăţa să descopere şi să se aventureze în minunata lume a fanteziei. Vom afla ce este o poveste, cine locuieşte acolo. Se vor creiona personaje (vom vorbi despre personaje pozitive şi personaje negative). Copiii vor desena personajele, decorul, continuarea poveştii.

Rolul acestui atelier:

  • să le stimuleze copiilor creativitatea
  • să contribuie la îmbogăţirea imaginaţiei copiilor
  • să stimuleze dezvoltarea vorbirii
  • să încurajeze încrederea în sine şi libertatea de exprimare
  • să insufle  pasiunea de a citi şi de a scrie

Atelier de joaca pentru copii

Atelierul de joaca este adresat copiilor cu varste cuprinse intre 3-6 ani care se pregatesc sa mearga la gradinita sau au dificultati in adaptarea la gradinita.Urmareste cresterea capacitatii copilului de a se juca singur sau in compania unor copii  pe care nu-i cunoaste, reducerea comportamentelor problematice, activarea spontaneitatii si stimularea creativitatii, optimizarea comunicarii verbale si nonverbale.  Într-un grup vor fi maximum 10 copii, iar participarea se face pe baza inscrierii.

Program:

  • luni de la 10.00 – 11.30
  • miercuri de la 10.00- 11.30

Dezvoltare personala adolescenti

Cateva abilitati ce pot fi identificate si dezvoltate in cadrul acestui curs:

Abilitati cognitive: Rezolvarea problemelor, luarea deciziilor;

Dezvoltarea emotionala: A pierde/a castiga, gestionarea emotiilor, invatarea din propriile greseli, dezvoltarea puterii de concentrare, dezvoltarea rabdarii;

Abilitati sociale: Cooperare, colaborare, competitivitate, spirit de echipa, respectarea regulilor, abilitati de comunicare eficienta, solutionarea conflictelor, simt civic.

Dezvoltare personala copii

Programul ajuta la imbunatatirea adaptarii copilului la gradinita sau scoala, in familie si societate.

Tehnicile folosite: modelaj, colaj, pictura, desen, dans, teatru ( joc de rol si improvizatie ), psihodrama, povesti terapeutice, discutii libere pe anumite subiecte.

Obiective:

  • Dezvoltarea identitatii si constiintei de sine
  • Autocunoasterea si dezvoltarea autocontrolului
  • Constientizarea si exprimarea emotiilor si trairilor
  • Reducerea anxietatilor si descarcarea tensiunilor
  • Dezvoltarea abilitatilor de comunicare si cooperare
  • Cresterea stimei de sine
  • Dezvoltarea empatiei si respectului fata de ceilalti
  • Dezvoltarea creativitatii si spontaneitatii
  • Antrenarea atentiei si a memoriei

Se vor organiza mai multe grupuri pe categorii de vârstă 3-6 ani si 7-12 ani

Psihoterapie individuala

Psihoterapia este o forma de tratament care poate ajuta copiii si familiile lor sa inteleaga
si sa rezolve probleme, sa modifice comportamentul si sa faca schimbari pozitive in viata
lor. Exista mai multe tipuri de psihoterapie care implica abordari diferite, tehnici si
interventii diverse.
Psihoterapia este un spatiu sigur, confidential, in care te simti acceptat si in care poti
explora fortele constiente si inconstiente care iti motiveaza comportamentele. Intr-o
psihoterapie poti deveni constient de lumea ta interioara si vei dobandi o privire mai
obiectiva asupra dificultatilor tale.
Problemele psihologice se trateaza prin comunicarea si prin relatia cu terapeutul, relatie
profesionala bazata pe principii, structura si tehnici terapeutice.
Psihoterapia nu inseamna ca vei primi sfaturi si nici ca psihoterapeutul tau va face
“lucruri” in locul tau, ci doar iti va oferi circumstantele pentru a face tu “lucrurile” pe
care ti le doresti.
Psihoterapia oferă un spaţiu de întâlnire şi regăsire interioară, un spaţiu de dialog
verbal şi nonverbal. Acest spaţiu se vrea liber şi fără constrangeri ideologice, lipsit de
prejudecăţi.
Pentru fiecare persoană, se dedică un timp, de fiecare data acelaşi, în care terapeutul îi
acordă întreaga sa atenţie. Toate problemele, ideile, emoţiile, fanteziile clientului îşi
găsesc dreptul la exprimare, analiză şi înţelegere. Scopul este ca în relaţie cu terapeutul,
clientul să îşi poată pune întrebările potrivite; astfel noi răspunsuri se pot transforma în
soluţii eficiente de viaţă.

Esti gata sa zambesti?